Kort sagt, så drejer det sig om at udforme sin
hjemmeside, så den er modtagerorienteret i stedet for afsenderorienteret.
Vi mener, at læsbare tekster, en god
struktur og et brugervenligt design er vigtigere end at demonstrere kendskab til sæsonens smarteste effekter eller det sidste nye program til webdesign.
Et websted er en del af en virksomheds kommunikation. Den skal derfor afspejle virksomhedens stil og ånd. Det er ud fra det idegrundlag, at WedoIT rådgiver og udvikler webløsninger.
Vi har ti korte, men gode webråd:
1. Kend din modtager
2. Skriv og illustrér ud fra et klart formål
3. Skab en overskuelig struktur med synlige indgange
4. Skriv let og kort
5. Brug sigende overskrifter
6. Brug lyd og billeder med omtanke
7. Skriv det vigtigste først
8. Fremhæv nøgleord
9. Brug søgeord
10. Mål webstedets brugervenlighed