|
|
|
Webdesign
|
|
|
|
Indhold
|
|
|
|
|
|
Formulér formålet med webstedet - både for virksomheden og brugeren. Hold fast ved det gennem hele udviklingsprocessen.
Beskriv din modtager. Generelt er weblæseren utålmodig. Skriv derfor det vigtigste først. Budskabet må ikke gemmes væk og ikke drukne i smarte effekter. Brug sigende overskrifter, som skaber både opmærksomhed og dækker tekstens
indhold. Læserne mister hurtigt overblikket. Fremhæv derfor de vigtigste budskaber med ord og vendinger, som skaber opmærksomhed og overblik.
Vælg lette og almindelige ord, hvis du skal i kontakt med din bruger. Brug svære og tunge ord, hvis du vil skabe afstand! Gør det til en regel og vane at skrive korte tekstenheder uden for stor informationstæthed. Tekstsider er lette at læse og overskue på en flimrende skærm, når de er på under 100 ord. De fleste kender oplevelsen, når man støder på en kompleks tekst - enten surfer man hurtigt videre, eller også printer man teksten ud for at kunne overskue skriftsproget.
Ved tekstforfatning udarbejdes en tekst, som minimum indeholder 300 ord.
Teksten må forventes formuleret ud fra, at tekstforfatteren ikke har
branchekendskab, hvorfor tekstens formulering må forventes overfladisk.
Prisen for tekstforfatning pr. side dækker 1. udkast. Rettelser betales pr.
time (400 kr. ekskl. moms). |
|
|
|
|
|
|