Link til forsiden  

IT afdelingens forlængede arm

 

IT-afdelingens forlængede arm

Ved overgangen til et PC-netværk med grafisk brugergrænseflade blev antallet af individuelle tilpasningsmuligheder meget større. Mulighederne for PC nedbrud og fejl blev hyppigere, ja, næsten dagligdag. Samtidig medførte udviklingen, at vi ikke længere kan arbejde "uden PC'eren". Dette har givet et stort pres på IT-organisationen. Ventetid på hjælp kan være op til flere timer, hvilket i Dagens Danmark kan oversættes til manglende effektivitet. 
Disse faktorer har medført, at flere og flere superbrugerorganisationer bliver en del af IT-afdelingen. Superbrugerkonceptet er set udvidet med fx disse arbejdsopgaver:
  • Hjælpe alle nyansatte i gang indtil relevant uddannelse kan gennemføres
  • Stå for administration/vedligeholdelse af brugere (fx postlister, e-mail adresser)
  • Stå for løsning af de mest normale problemstillinger med hensyn til PC'ere og printere
  • Stå for kontakt til IT-afdelingen
  • Plus meget mere (læs her)

WedoIT tilbyder hjælp med at få defineret hensigten med superbrugerorganisationen og få superbrugerne uddannet.