|
Skræddersyet
IT-løft
|
|
|
|
Ide
|
|
|
Har du som leder en mistanke om, at dine
medarbejdere ikke udnytter jeres Office-pakke optimalt i hverdagen, men
mangler konkret viden om, hvilke af jeres IT kompetencer, som bør løftes, er
her et tilbud om at sammensætte et uddannelsesforløb, som tilpasses netop
jeres mål for IT.
I fællesskab aftales et mål for uddannelsen, hvorefter vi sammensætter
undervisningen, så niveau og indhold er afstemt i forhold til kursisternes
forudsætninger, arbejdsgange og de daglige IT
værktøjer, så disse udnyttes optimalt - for hver deltager og for hele afdelingen.
IT-leadership er en
ledelsesdisciplin, der præciserer den enkelte leders ansvar,
handlemuligheder og gode adfærd for at sikre optimal og målrettet anvendelse
af it-teknologi med henblik på at effektivisere opgaveløsninger og
processer, udvikle kompetencer og inddrage velfærdsteknologien i hverdagen. |
|
|
|
|
Formål
|
|
|
Det sammensatte uddannelsesforløb skal udvikle
og styrke medarbejdernes it-kompetencer, så de fremover føler sig rustet til
at være på forkant med den løbende samfundsmæssige udvikling med en stigende
krav om digitalisering. |
|
|
|
|
Deltagere
|
|
|
Afdelinger, institutioner o. lign. WedoIT
afholder specialtilpassede firmakurser for brugere af IT. Vi arbejder ud fra
ideen om, at når mere end 4 personer fra en virksomhed skal på sammen
kursus, kan det bedst betale sig at bestille et firma kursus, som er
skræddersyet til dine ønsker og krav. |
|
|
|
|
Udvikling af IT-viden
|
|
|
Er et uddannelsesprincip, som tager
udgangspunkt i læring og reflektering. Vi har valgt at fokusere på
forandringsevnen hos medarbejderne. De bløde ydelser, som kultur, adfærd og
holdning, er ofte årsagen til, at de nye teknologiske færdigheder ikke får
sit afsæt i hverdagen.
Ved at arbejde med veltilrettelagt læringsforløb, som indebærer både faglig
færdighed og personlig udvikling, udvikles de enkelte medarbejdere til
vigtige "ildsjæle"
Du formulerer selv dine spørgsmål til konsulenten. Det vil sige, at du får
svar på lige præcis det, du ønsker at vide inden for IT. Konsulenten besøger
dig på din arbejdsplads, og det er dig, der planlægger, hvad besøget skal
handle om. |
|
|
|
|
Indhold
|
|
|
|
|
|
|
|
Et forløb kunne se således ud, men i princippet så sammensættes
kursusforløbet præcis, som I gerne vil have:
- Formøde, hvor ønsker og succeskriterier aftales med ledelsen.
- Spørgeskema til medarbejderne omkring deres ønsker om uddannelse
herunder afdækning af medarbejderne nuværende brug af IT.
- Opstilling af en uddannelsesplan, samt hvilke pædagogiske værktøjer
der skal anvendes, såsom f.eks. afholdelse af ”fyraftensmøder”,
almindelig ”hands on” undervisning, ”sideoplæring”, vejledninger plus
meget mere.
- Afholdelse af uddannelsesplanen.
- Efter kurserne besøger underviseren den enkeltes arbejdsplads og
lytter til den enkelte medarbejders problemer og udfordringer og kommer
herefter med bud på, hvordan den enkelte medarbejder kan arbejde mere
hensigtsmæssigt og effektivt.
- Det er ligeledes muligt løbende at fremsende elektronisk spørgsmål
til konsulenten og få svar elektronisk eller ved ”næste” besøg.
|
|
|
|
|
Form
|
|
|
Undervisningen foregår dels som teori dels som
praktiske øvelser i form af almindelig ”hands on” undervisning,
sideoplæring, vidensdeling samt mail korrespondance mellem underviser og
kursist. |
|
|
|
|
Varighed
|
|
|
Kursusforløbet skræddersyes individuelt i nær
samarbejde med de ønsker og muligheder, som afdelingen har. |
|
|
|
|
Pris
|
|
|
Som udgangspunkt er der afsat et timeforbrug på
40 timer, som et klippekort.
Inkluderet i prisen: Rådgivning før/efter kurset og løbende support via mail
under aftalen. |
|
|
|
|
Skriv eller
ring for mere information om dette
kursus.
|
|
|
|
|
|
|